Præsentation

Børnehuset Bifrost består af vuggestuen Heimdal, med 2 vuggestuegrupper (lille og storegruppen) og 4 børnehavegrupper (Asgård, Midgård, Udgård og Gimle). Vi er ca. 90 børnehavebørn, 24 vuggestuebørn og ca. 26 personaler.

I Børnehuset Bifrost arbejder vi med udgangspunkt i vores grundpædagogik med 4 rødder - "et rigt sprog", "sansning og konstruktion", "at se nøje efter", "ting over tid". Vi arbejder projektorienteret, med uderummet, naturen og eksperimenteren som grundlag for vores pædagogik. Det betyder at I kan forvente at vi er meget ude, og at der kommer en del beskidt tøj med hjem. Vi øver os i at være undrende sammen med børnene, og undersøger de ting vi bliver optaget af. Samtidig er børnenes sproglige udvikling et vigtigt fokusområde, som vi tænker sammen med naturpædagogikken.

Alle børn bliver sprogscreenet når de er 4 år og inden skolestart, (samt ved 3 år hvis der vurderes behov  for det) for at vi kan understøtte barnets sproglige udvikling på den bedst mulige måde - i et tæt samarbejde med jer!

Selveje - en styrke!

Børnehuset Bifrost er en selvejende institution, hvilket betyder at  vi har en høj grad af indflydelse op hvordan hverdagen tilrettelægges - og hvilke værdier vi skal lægge til grund for arbejdet med børnene. For jer som forældre har det også den betydning, at I har en stor grad af indflydelse - den øverste ledelse i huset varetages af bestyrelsen, som har ansvaret for budget, pædagogisk retning og grundlæggende principper. Bestyrelsen består af 5 forældrerepræsentanter, en personalerepræsentant og lederen. Se mere om bestyrelsen under fanen "Kontakt".

Man må altid gerne henvende sig til leder Mette Bisbo med stort og småt, men også bestyrelsen er altid tilgængelig.