Forældresamarbejde

Det gode samarbejde omkring jeres barns trivsel og udvikling er vigtigt for os – og vi lægger vægt på en ligeværdig dialog med jer. I er de vigtigste personer i børnenes liv, og derfor prioriterer vi den daglige dialog med jer højt. Det er vigtigt at I orienterer os om små og store ting af betydning for jeres barn, så vi kan bakke op og støtte barnet der hvor der måtte være behov.

I er altid velkomne til at være i huset og deltage i de aktiviteter der foregår, og herudover vil I blive inviteret til forskellige arrangementer i løbet af året.

Opstart/indkøring

I forbindelse med at man får plads her i Bifrost får man en velkomstmail, med oplysninger om denne hjemmeside, hvilken stue barnet skal på, og hvem man skal kontakte for at aftale opstarten. Der aftaler man også et opstartsmøde, hvor man har mulighed for at fortælle om barnet, og hvor vi kan fortælle om vuggestuen/børnehaven. På mødet aftales den konkrete opstart, tidspunkter osv. ligeledes. Er det i forbindelse med overgang fra vuggestue til børnehave vil vuggestuens personale deltage i samtalen, og bidrage med deres kendskab til jeres barn.

Børnehaven

Ud over en samtale 2-3 måneder efter barnets start i børnehaven, afholder vi samtaler 1 gang årligt, hvor vi har fokus på jeres barns trivsel og udvikling. Vi benytter os af dialogredskabet Rambøl dialog til de årlige samtaler, men herudover kan man ALTID bede om en samtale med afsæt i noget specifikt hvis man har behov for det!

Vuggestuen

I vuggestuen er der ud over en samtale 3-6 måneder efter barnets start i vuggestuen, samtaler når barnet skal i bifrostgruppen (vuggestuens storbørnsgruppe), hvor vi har fokus på jeres barns trivsel og udvikling. Når jeres barn er 2 år og 9 måneder overgår de reelt til børnehaven – HVIS DE ER KLAR til det. Forinden aftales det med jer hvornår barnet er klar til at komme i børnehave, og hvis vi sammen vurderer at jeres barn ville have godt af at vente lidt, laver vi en plan for overgangen sammen. I forbindelse med overgang til børnehave afholder vi en overleveringssamtale med deltagelse af jer, personale fra vuggestuen og personale fra børnehaven.

Vi er rigtig gode til pædagogik, men vi kan ikke vide alting! Derfor benytter vi os meget af de kolleger vi har indenfor andre fagområder; vores psykolog, tale-høre konsulent, sundhedsplejerske, socialrådgiver og børnefysioterapeut. De har mulighed for at komme og deltage i møder og i hverdagen hvis vi sammen vurderer det kunne være en hjælp for os i forhold til at støtte jeres barn bedst muligt.